Kezdőoldal arrow Egészségügyi hírek arrow A táplálkozási napló vezetése segíthet a túlsúlyosokon
A táplálkozási napló vezetése segíthet a túlsúlyosokon Nyomtatás E-mail

 A Kaiser Permanente Egészségügyi Központ kutatásai szerint a táplálkozási napló vezetése akár meg is duplázhatja a leadott kilók mennyiségét, ezért különösen hasznos lehet fogyókúrázóknak és túlsúlyosoknak. A részletes kutatási anyag az 'American Journal of Preventive Medicine' című szaklap augusztusi számában lesz olvasható.

 

Az amerikai Országos Egészségügyi Intézet által szponzorált kutatásban igen nagy arányban vettek részt afro-amerikai önkéntesek (44 százalékban). Az afro-amerikaiaknak genetikai tényezők miatt nagyobb az esélyük a túlsúly, a cukorbetegség, valamint a különböző szívbetegségek kialakulására. A mostani kutatás során az afro-amerikai résztvevőknek átlagosan négy kilót sikerült leadniuk, ami jóval több, mint az ezt megelőző kutatások során leadott súlyfelesleg.
'Úgy tűnik, a táplálkozási napló igen hasznos a túlsúllyal küzdő esetében - nyilatkozta Dr. Jack Hollis, a Kaiser Permanente kutatója - Azok, akik vezették a táplálkozási naplójukat, átlagosan kétszer annyit adtak le, mint azok, akik nem törődtek a naplóvezetéssel. Úgy tűnik az, ha leírjuk, mit ettünk, arra ösztönöz, hogy kevesebbet együnk, vagy legalábbis olyan dolgokat, amelyekben kevesebb a kalória.'
A táplálkozási napló vezetése mellett a résztvevők étkezési tanácsadáson is részt vettek, valamint gyümölcsökben és zöldségekben gazdag, magas rost-, és alacsony zsírtartalmú diétát követtek. A táplálkozási szokások megváltoztatásán kívül életmódbeli változásokat is eszközöltek, így mindenkinek kötelező volt a rendszeres testmozgás. Fél évvel később a páciensek legnagyobb része jelentős súlyvesztésről számolhatott be. A résztvevők közel kétharmadának (69 százalék) sikerült legalább négy kilót leadnia.
'Az amerikaiak több mint kétharmada túlsúlyos vagy kórosan kövér. Ha mindannyian leadnának csupán négy kilót, ahogy a mostani kutatásban részt vevők tették, azonnal érezhetnék a fogyás jótékony hatásait, és csökkenne az esélyük az olyan életveszélyes betegségekre, mint a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, vagy a cukorbetegség - nyilatkozta Dr. Victor Stevens, a Kaiser Permanente kutatója - Már két kiló leadása után is akár 20 százalékkal csökkenhet a vérnyomás, így mindenképpen jótékony a fogyókúra.'
'A táplálkozási napló vezetésével nagyon jó eredményeket lehet elérni, hiszen így nagyobb rálátásunk van étkezési szokásainkra, és nagyobb esélyünk azok megváltoztatására - nyilatkozta Dr. Keith Bachman - Minden nap hallhatjuk a túlsúlyos betegektől, ahogy panaszkodnak, hogy nem tudnak lefogyni. A mostani kutatás azonban bebizonyította, hogy csak a megfelelő módszer és eszköz szükséges a fogyáshoz. A táplálkozási napló vezetése pedig jó kezdet lehet mindenki számára.'

[Forrás: OrientPress/medipress.hu]

 
< Előző   Következő >




Activon Bőrgyógyászat Cikkek Hírek OEP Prioritási sorrend: széfektől javul a beteg állapota Sclerosis multiplex Szerkesztői cikkek Teszt anyagcserezavar belgyógyászat bőrgyászat bőrgyógyászat cukorbetegség demcsák egészségpolitika felhívás gyógyszerár győgyszerár hirek hírek kórház neurológia nőgyógyászat pszihiátria sclerosis multiplex szenvedélybetegség szerkesztői szte szívügyeink természetgyőgyászat táplálkozás téplálkozás urológia urológus vastagbél vizitdíj életmód életmódi
Diagnózis YouTube Csatorna

Diagnózis a Facebookon

Kiemelt támogatóink:

Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ
Convention-Travel
Délmagyarország
Szent István Étterem
Szegedi Biológiai Központ