|
Csodálkozott valaha azon, hogy gyermeke miért csak pár falatot evett
a vacsorából, amikor utána gond nélkül megevett egy nagy adag
fagylaltot? A növekedésben lévő csontok a bűnösek. Egy új kutatás
szerint ugyanis a gyorsabban növő gyermekek jobban szeretik az
édességet, mint lassabban növő társaik - írja a medipress.hu.
Susan Coldwell, a Washington Egyetem orálhigiénés
docense és munkatársai 143, 11 és 15 év közötti gyermeknek adtak
különböző cukortartalmú üdítőket, majd két csoportba osztották a
gyerekeket: azokra, akik szívesen választották a cukros üdítőket és
akik nem. Kiderült, hogy akiknél a vizeletben nagyon magas volt a
csontnövekedés biomarkerének szintje, azok választották a legédesebb
üdítőket. „Sok kalóriát használnak fel a növekedéshez, a szervezet erre
az édességek iránti fokozott vággyal reagál” – magyarázta Coldwell. A
legtöbb kultúrában a gyerekek szívesebben esznek édességet, mint a
felnőttek, ennek oka valószínűleg az, hogy a cukrot könnyebben
alakítják energiává.
A gyermekkori elhízás egyre nagyobb problémát jelent az Egyesült
Államokban és a mindenhol hozzáférhető magas kalóriatartalmú,
finomított élelmiszerek nem segítenek ezen. A vizsgálatban résztvevő
gyerekek 40 százaléka volt túlsúlyos. A szülőknek azt tanácsolják,
próbáljanak gyümölcsöt adni, amely szintén édes, ám tápláló és
kalóriaszegény. Ha egy zöldséget a gyerek nem eszik meg, kínáljuk
legközelebb is, mivel kutatások bizonyítják, hogy körülbelül 15-ször
kell kínálni egy-egy ételt, míg elfogadják. És eljön majd az az idő,
amikor nem kezdenek hisztizni az édességes polc előtt, mivel az idő
múltával csökken az édesség szeretete, a serdülőkorban sokat változik
az ízlés.
[Forrás: OrienPress Hírügynökség]
|