|
Szívinfarktus: vörös hús kontra zöldség |
|
|
|
Kanadai kutatók megállapították, hogy a vörös húsok, az olajban
sütött ételek, a tejtermékek és a sós harapnivalók felelősek a világon
előforduló szívinfarktusos esetek 30 százalékáért.
52 országból származó 16 ezer ember táplálkozási
szokásainak és adatainak elemzése során megállapították, hogy a
legjobb, ha sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, ami 30
százalékkal csökkenti a szívinfarktus kockázatát.
A diéta sokkal hatékonyabb a szívinfarktus rizikójának csökkentésében,
mint számos jelenleg értékesített gyógyszer - mondta dr. Salim Yusef, a
tanulmány szerzője. „Kimutattuk, hogy egészséges táplálkozással a
szívinfarktus kockázata 30-40 százalékkal csökkenthető. Ez több mint
amit a gyógyszerektől várhatunk” - mondta. „Jobbak az eredmények az
érrekonstrukciós és a bypass műtétek eredményeinél is.”
A zöldségekben és gyümölcsökben gazdag táplálkozást jobbnak találták a
hagyományos keleti, tofut és szóját tartalmazó táplálkozásnál is.
Ezekről megállapították, hogy nem befolyásolják a szívinfarktus
rizikóját. Ezzel ellentétben a nyugati típusú táplálkozással
kapcsolatban a szívinfarktus kockázatának 35 százalékos emelkedését
találták.
Dr. Yusef szerint a jó és a rossz diéta a világ minden táján azonos
hatású, így arra bátorít mindenkit a lakóhelyétől függetlenül, hogy
egyenek több zöldséget és gyümölcsöt és mellőzzék a sós és a zsíros
ételeket. Ezek a tények különösen fontosak manapság, amikor a nyugati
típusú táplálkozás egyre népszerűbb a világ más tájain is, mondta dr.
Yusef.
[Forrás: OrientPress/Medipress]
|